Köpvillkor

 

1. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Innehåll & Allergisk reaktion

Vi kan ej ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller prov. Är du osäker på vad produkten eller provet innehåller, kontakta vår kundtjänst innan beställning.

2. Beställning

Om du har en kundprofil, kan du logga in på hemsidan för att se hur det går för din beställning, se över historik för tidigare köp samt kopiera en tidigare beställning. Om du är registrerad som privatperson och vill beställa varor till en annan adress än den du är folkbokförd på, kan du välja att betala med kort eller direktbetalning via Klarna. I detta fall kan du inte välja att ange ditt personnummer för att hämta din adress. För att handla hos Sinoz måste kunden vara myndig eller ha förälders godkännande för att beställa. Denna kontroll görs ej av Sinoz utan ansvar för att detta uppfylls ligger på kund och målsman.

ÄNDRING AV REDAN LAGD ORDER
Vi kan ta bort varor från din beställning, men inte lägga till. Beställningen kan inte ändras om den har gått ut för plock & pack.
Vill du göra en ändring i din beställning, kontakta Kundservice. Ange ordernummer samt artikelnummer på det du önskar ta bort.

AVBESTÄLLNING
Så länge din beställning inte har hunnit hanteras, går det att stoppa den genom att kontakta Kundservice. Ange ordernummer och fullständigt namn, därefter bekräftar vi om det är möjligt att avbeställa er beställning.
OBSERVERA! Även om du kontaktat oss innan beställningen hunnit hanteras kanske vi inte hinner läsa ditt mail innan din order skickas.
Om beställningen redan har hanterats kan du returnera den till oss när du mottagit leveransen. Mer information finns under Retur/Byte.

3. Priser och Avgifter 

De priser på www.sinoz.se anges i SEK och alla priser är inklusive mervärdesskatt (moms). Priserna inkluderar inte frakt och returkostnader inom Sverige, om inte annat anges. Särskilda avgifter kan tillkomma för fakturaupplägg, snabbleverans och för outlösta paket. På vår hemsida hittar du aktuellt sortiment till aktuella priser. Vi förbehåller oss rätten att justera priserna på hemsidan, exempelvis vid väsentligt höjda leverantörspriser eller andra liknande omständigheter.

Vi samarbetar med Klarna vilket gör att privatpersoner och företag kan betala med faktura, banköverföring, delbetalning, betalkort eller kreditkort. När du lägger dina varor i kundkorgen och klickar på knappen "Betala" så skickas du vidare till vår betalningssida. Betalningen är helt säker, och du kan enkelt välja vilket betalsätt du vill använda efter det att du har gjort din beställning hos oss.

Betala Direkt: Betala Direkt baseras på autogiro och ditt konto debiteras först när butiken har hanterat din beställning och skickat din order. Villkoren för Betala direkt finner du här 

Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Din faktura skickas via Klarna, till den e-postadress du använde när du genomförde din beställning hos oss. Har du Klarnas app får du även notiser där. Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Klarna AB. Klarna samlar in och behandlar dina personuppgifter samt kreditupplysning för att uppfylla dina önskemål om 30 dagars kredit. För mer information om Klarnas fakturavillkor hittar du här.

Om du inte hittar fakturan så kan du

  • Titta gärna i skräpposten i din e-postklient.
  • Logga in med Bank-id och se fakturan direkt hos klarna
eller Klarna har telefonnummer: 08 120 120 10


KLARNA KONTO OCH DELBETALNING
Vid betalning med något av Klarnas delbetalningsalternativ träffas ett kreditavtal mellan Klarna Bank AB (publ) (”Klarna”) och dig som konsument. Genom detta kreditavtal erbjuds konsumenten ett kreditutrymme som kan användas vid flertalet tillfällen för att betala köp av varor och tjänster av butiker och under vissa förutsättningar för lån via överföring till konsumentens konto. Klarna ger konsumenten möjlighet att delbetala sina köp och lån genom månatliga inbetalningar samlade på en kontofaktura. För delbetalning gäller följande allmänna villkor. Standardiserad Europeisk Konsumentinformation hittar du under villkor på www.klarna.se. Klarna behandlar Kredittagarens personuppgifter enligt punkten 11 och gällande lag.
För mer information om konto och delbetalning hittar du här.

KLARNAS DATASKYDDSINFORMATION
I samband med att du genomför ett köp hos oss ingår du ett separat avtal om betalning med Klarna. Du hittar information om Klarnas villkor för deras olika betalningsalternativ här. Dina personuppgifter kommer behandlas i enlighet med Klarnas dataskyddsinformation.
Har du andra funderingar om Klarna så hittar du deras FAQ här.

4. Leveransvillkor

Vi skickar din leverans så fort vi har möjlighet, och vårt mål är att alla kunder ska ha sina produkter inom 1-4 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta 3-7 vardagar från och med det att beställningen lagts. Beställningar lagda på helger skickas tidigast måndagen efter. Vi förbehåller oss rätten att förlänga leveranstiden under vissa omständigheter, så som exempelvis lagersaldo-fel, beroende på säsong, med anledning av en onormalt stor mängd beställningar eller andra externa omständigheter vilka vi inte kan råda över.

Vi skickar beställningar med  PostnordVi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. 

Om du har fått ett spårningsnummer i ditt leveransbesked - vänligen sök efter ditt paket på länken nedan:

https://tracking.postnord.com/se/

Om du inte har fått ett spårningsnummer i mailet med leveransbekräftelse från oss, har vi skickat din beställning som ett vanligt 1:a-klassbrev. Det betyder att du inte kan spåra paketet. Däremot kommer ditt paket att komma direkt hem till dig i din brevlåda inom 1-4 arbetsdagar.

Avhämtning vid utlämningsställe: Vanligtvis får du leveransen till din brevlåda. Skulle inte paketet få plats skickas det till ditt närmaste uthämtningsställe. Du kommer att få en AVI eller ett SMS med information för att kunna hämta ut ditt paket.  Mer information om detta finner du på postnord.se.

Utlandsköp

Köp hos www.sinoz.se kan göras från samtliga länder i EU. Fraktkostnad för utlandsköp är 120 kr. Kontakta oss för mer information. 

Utanför EU
När vi börjar leverera utanför EU är eventuell införselmoms och tullavgift är upp till dig att betala.

Ej Uthämtade Paket/Försändelser 

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur (14 dagar) till oss från ett utlämningsställe (exempelvis från ett postombud eller en förbutik), med anledning av att du har glömt att hämta ut det, räknas det inte som en retur, så fakturerar vi dig 199 kr. Detta gör vi för att täcka våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och returbehandling samt insortering tillbaka på lagret. Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten. Anger du som kund fel adress i din order ansvarar inte Sinoz för om försändelsen försvinner under postgången och Sinoz har inte skyldighet att återbetala eller kostnadsfritt skicka en ny beställning till dig. Om varuvärdet är lägre än 199 kronor debiterar vi istället hela beloppet för ej uthämtade paket.

Ångrat köp: Företag har ingen ångerrätt. Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt samt bytesrätt inom 30 dagar från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Du behöver inte ange något skäl när du ångrar ditt köp inom 14 dagar. Ångerrätten löper ut 14 dagar efter dag då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget mottagit varan eller vid delleverans då du eller någon tredje part, mottagit den sista varan fysiskt. Detta enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Läs mer här.
Produkterna du skickar tillbaka måste vara oanvända och skickas tillbaka i nyskick tillsammans med originalförpackningen.

 

Ångerrätten gäller inte vid: Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. En plombering innebär att en förpackning har en försegling, som inte går att öppna utan att man bryter förseglingen. Dessa produkter kan alltså ej returneras. Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se  här. 

Ångerrätten regleras i ”Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler”.

Om ovan alternativ inte passar dig har du laglig rätt att använda den standardblankett

För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med kundservice innan du skickar tillbaka varor om du är osäker.

5. RETUR

Vi kontrollerar alla våra paket innan de skickas iväg. Skulle en vara trots detta vara trasig eller felaktig vid leverans skall ni så snart som möjligt kontakta oss på info@sinoz.se. Vi skickar inte retursedel och vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. För att en full återbetalning ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.

Vid en retur bekostar köparen portokostnaden för returen på egen hand. Vi rekommenderar en försäkrad och spårbar tjänst eftersom att köparen ansvarar för att returen kommer fram till Sinoz. Öppnade och/eller använda hudvårdsprodukter återtas inte på grund utav hälso- och hygienskäl. Vid godkänd hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 21 dagar.

Vänligen notera att vi inte kommer acceptera returer som skickas tillbaka till oss senare än 14 dagar efter att du har mottagit dina varor. Om varorna inte ankommit till Sinoz 14 dagar efter meddelande om ånger, anses kunden ha accepterat köpet. Om varor som inte omfattas av ångerrätten returneras till Sinoz och kunden vill få produkten åter skickad till sig debiteras kunden 99 kronor för detta.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Returer kan inte skickas mot Postförskott/Efterkrav. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom 21 dagar från det att Sinoz tog emot returen. Återbetalning sker endast genom insättning till bankkonto, ej kontant. Kostnader för tjänster kopplade till leverans såsom expresspack och postförskottsavgift återbetalas ej vid en retur.

För att möjliggöra en eventuell retur behöver du kunna påvisa köp och Sinoz rekommenderar att du sparar orderbekräftelse och betalningsreferens som kvitto på ditt köp.

Vänligen notera att vi inte kommer acceptera returer som skickas tillbaka till oss senare än 14 dagar efter att du har mottagit dina varor.

Observera att vi inte byter reavaror.

Vid byte eller returer vill vi att du hör av dig till info@sinoz.se så hjälper vi dig! Vid byte står du för återfrakten till vårt lager och vi skickar sedan ut en ny produkt till dig.

6. REKLAMATION

Sinoz följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Observera att Sinoz inte står för returfrakt. Bifoga returnota och ange felet. Tänk på att alltid spara kvitto på försändelsen vid retur. Observera att reklamation endast kan ske när varan är felaktig. Reklamation godtas inte på grund av att doft, konsistens eller funktion inte är till belåtenhet, om produkten inte avviker från det normala.  Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt. Vi står för fraktkostnaden om detta sker.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@sinoz.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi hanterar reklamationer i enighet med gällande konsumentköplag och vid eventuell tvist, följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Paket som har synliga skador i sådan omfattning att det finns risk att något på insidan kan ha gått sönder ska reklameras direkt till fraktleverantören. Postnord har som villkor att det ska reklameras samma dag hos dem. Gärna i direkt anslutning när paketet tas emot.

Om reklamationen inte godkänns debiteras kunden 99 kr för frakt åter till kund. Reklamation av vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Rätten till reklamation upphör enligt lag 3 år efter att kunden tagit emot varan eller efter det att utgångsdatum har passerats.

För att undvika onödiga reklamationer är det en god idé att först kontakta varumärkestillverkaren av produkten för support/hjälp.

Falska beställningar och andra bedrägeriförsök polisanmäls. 

Företagsinformation

Företagsnamn: BRN Nordic AB
Säte: Haninge
Organisationsnummer: 556876-1893 
F-skatt: Ja
Momsregistreringsnummer: SE556876189301
E-mail: info@sinoz.se